Середа, 15.08.2018, 07:03
сайт учителя української

Вступ (1 г.)

Книжка в житті людини. «Похвала книгам» (фрагмент з «Повісті минулих літ»).

Загадково прекрасна і славна давнина України (16 г.)

Народна обрядова пісня, її різновиди. Роль і місце пісні в житті українців. Пісні літнього циклу (русальні, купальські, жниварські).

Пісні зимового циклу. «Ой хто, хто Миколая любить». Колядки, щедрівки.

Пісні весняного циклу. Веснянки (гаївки, маївки): «Ой весна, весна – днем красна», «Ой кувала зозуленька».

Народні колискові пісні («Ой ти, коточок», «Ой ну, люлі, дитя спати»). Провідні мотиви, лексичні особливості.

Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна» Павла Чубинського, Михайла Вербицького (історія створення національного гімну).

Легенда про дівчину Україну, яку Господь обдарував піснею. «Молитва» Олександра Кониського. «На долині туман» В. Діденка – пісня, що стала народною.

Стрілецькі пісні. «Ой у лузі червона калина похилилася», «Гей, видно село». Героїчність, стверджувальний пафос пісень.

РМ 1. Письмова робота «Пісня – душа народу».

Контрольна робота №1.

Микола Вороний. «Євшан-зілля». Історична основа поеми. Зміст, головна думка.

Образ юнака-половця. Виразне читання поеми.

Тарас Шевченко. Життя поета у Санки-Петербурзі. Роздум над сумною долею одинокого козака у вірші «Думка» («Тече вода в синє море»).

Відображення історії українського козацтва в поемах «Іван Підкова», «Тарасова ніч» (на вибір). Патріотичні мотиви, героїчний пафос.

Поняття про ліричний твір, строфу.

Виразне читання напам’ять віршів Т.Шевченка (за вибором учнів).

Позакласне читання 1. Марко Вовчок. «Девять братів і десята сестриця Галя».

Контрольна робота №2.

Я і світ (22 г.)

Леся Українка. Дитинство поетеси. Образ мужньої, сильної духом дівчинки в поезії «Як дитиною, бувало». Роздуми над поезією «Мрії».

Виразне читання напамять поезії Лесі Українки «Як дитиною, бувало».

Володимир Винниченко. Цікава історія про дивовижного хлопчика Федька («Федько-Халамидник»).

Аналіз вчинків дійових осіб у творі. Роль художніх засобів, значення портретів, пейзажів, діалогів.

Поняття про епічний твір. Головні та другорядні герої.

Спиридон Черкасенко. «Маленький горбань» - твір про красу і незахищеність людської душі.

Образ головного героя («Маленький горбань»).

РМ 2. Складання плану характеристики персонажа (письмово).

Позакласне читання  2. Борис Грінченко. «Екзамен».

РМ 3. Усний твір-роздум «Яку людину можна вважати красивою».

Станіслав Чернілевський. Настрої та почуття в поезіях «Теплота родинного інтиму», «Забула внучка в баби черевички».

Олександр Довженко. Розповідь про видатного кінорежисера й письменника. «Зачарована Десна» - твір про великий і чарівний світ дитинства.

Розповідь про родину Сашка. Аналіз реальних і уявних ситуацій, в які потрапляє головний герой.

Контрольна робота №3.

Література рідного краю 1. Виразне читання й аналіз поезій В.Симоненка «Грудочка землі», «Моя мова».

Ліна Костенко. Образи поезій «Дощ полив», «Пісенька про космічного гостя». Реальне й уявне, фантастичне й земне в поезіях.

Головний моральний мотив вірша «Кольорові миші». Образ дівчинки Анни. Алегоричний образ кольорових мишей (індивідуальна неповторність людини).

Євген Гуцало. Неординарний погляд на світ у творі «Олень Август».Образ незвичайного хлопчика Жені, його вміння фантазувати, уявляти.

Ірина Жиленко. Поетичне слово про дружбу, доброту, красу довкола нас і в душі людини. Роздуми про щастя і шляхи до нього в поезіях «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті».

Ігор Калинець. Образ матері в поезії «Писанки». Почуття, навіяні поезією. Образне бачення світу, явищ природи в поезіях із циклу «Дивосвіт».

Елементи казкового у творі «Хлопчик-фігурка, який задоволений собою» (назва твору, образ героя).

Емма Андієвська. Життя української письменниці й художниці, яка живе в Німеччині. Повчальний зміст її казок.

«Казка про яян». Читання, аналіз (структурні елементи, визначення головного).

Контрольна робота №4.

Пригоди і романтика (12 г.)

Всеволод Нестайко – відомий у світі дитячий письменник. Спадщина письменника.

Розгляд фрагментів із повісті «Тореадори з Васюківки». Мрії й дійсність у творі, його пригодницьке начало. Комічне, смішне, захоплююче.

Герої твору, риси їх характеру.

Найцікавіші сторінки твору. Виразне читання і переказ.

Віктор Близнець. Дивовижність і краса світу в повісті «Звук павутинки».

Переказ найцікавіших епізодів повісті. Поняття про підтекст. Прихований зміст твору.

Образ звука павутинки; образ допитливого і здібного хлопчика Льоньки. Складання плану характеристики героя.

Ярослав Стельмах. Повість «Химера лісового озера, або Митькозавр з Юрківки» (читання).

Таємничі, незвичайні, веселі події в повісті.

Допитливість, винахідливість, кмітливість друзів Сергія та Митька.

Кульмінаційний епізод у творі. Поведінка героїв у складних ситуаціях.

Позакласне читання  3. Віктор Близнець. «Женя і Синько».

РМ 4. Відгук на самостійно прочитаний твір українського письменника (письмово).

Контрольна робота №5.

Гумористичні твори (12 г.)

Роль гумору в житті українців. Жанрова різноманітність народних гумористичних творів.

Леонід Глібов. Основна думка, алегоричні образи байок «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба й Віл».

Виразне читання напам’ять байки Л.Глібова «Щука».

Степан Руданський. Співомовки письменника – унікальне явище у світовій культурі. Тематика та ідейне багатство.

Висміювання засобами поетичного слова моральних вад, негативних рис характеру людини у співомовках «Пан і Іван в дорозі», «Козак і король», «Запорожці у короля».

Степан Васильченко. Читання оповідань «Басурмен», «Свекор». Головне у творах, гумористичний зміст.

Атмосфера доброти, любові, взаємоповаги й турботи в українській родині (аналіз оповідань).

Поняття про сатиру й гумор. Степан Олійник «Ля-ля-ля», «Чудо в черевику».

Павло Глазовий. Викривальна сатирична спрямованість проти вад характеру людини в гуморесках «Тарас Бульба у Києві», «Заморські гості», «Найважча роль».

РМ 5. Складання власної гуморески, усмішки.

Контрольна робота №6.

Позакласне читання 4. Петро Гулак-Артемовський. Байки.

Література рідного краю 2. Ознайомлення з найвідомішими письменниками Донеччини (імена, твори).

РМ 6. Улюблений твір, вивчений у 6 класі (усні відповіді).
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 1367
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Серпень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Copyright MyCorp © 2018