І СЕМЕСТР
Вступ. Усна народна творчість
1 Вступ. Роль і
місце літератури в житті нації. Розвиток літератури
2 Процес виникнення
фольклору. Родинно-побутові пісні. «Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте
терен, цвіте терен», «Сонце низенько, вечір близенько», «В кінці греблі шумлять
верби»
3 Родинно-побутові
пісні. «За городом качки пливуть», «Світи, світи, місяченьку», «Лугом
іду, коня веду»
4 Українське
весілля. «До бору, дружечки, до бору», «А брат сестрицю та й розплітає», «Розвий,
сосно, сімсот квіток», «Летять галочки у три рядочки», «Ой матінко, та не гай мене» —
весільні пісні
Давня українська література
5 Українські
народні балади «Бондарівна», «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить», «Козака
несуть». Тематичні особливості, класифікація балад
6 Українська
середньовічна література ХІ-ХV ст. Перекладна
література. Біблія. Легенди: про створення світу, про перших
людей Адама і Єву, про потоп на землі
7 Легенди з Біблії
«Про Вавилонську вежу», «Про Мойсея». Десять заповідей
8 Розвиток зв’язного
мовлення 1 (п). Мої роздуми над «Притчею про
блудного сина», «Притчею про сіяча». Біблія — Святе Письмо і збірки літературних
пам'яток
9 Оригінальна
література княжої Руси-України. «Повість минулих літ» — історична книга і
збірка епічних творів
10 Києво-Печерський
патерик як пам'ятка житійної літератури. Оповідання про Прохора чорноризця
11 Українська
література Ренесансу і бароко. Роль православних братств, Острозької та
Києво-Могилянської академій у розвитку української культури. І. Вишенський — мислитель,
богослов, полеміст
12 Історично-мемуарна
проза. Загальні відомості про козацькі літописи. «Історія русів»
13 І.Величковський.
Фігурні (курйозні) вірші (з рукописних книг «Зегар з полузегарком» і
«Млеко»). С. Климовський. «Їхав козак за Дунай»
14 Драматургія.
Шкільна драма «Владимир» Ф. Прокоповича. Вертеп як вид лялькового театрального
дійства
15 Г.Сковорода. Життя
і творчість філософа, просвітителя, поета. «Байки харківські». «Бджола та
Шершень», «Собака і Вовк»
16 Г.Сковорода. «Сад
божественних пісень», «Всякому городу нрав і права..., «Dе libertate»
17 Г. Сковорода.
Біблійна основа творчості. «Вступні двері до християнської добронравності», афоризми. Контрольний домашній твір
18 Контрольна тестова робота з теми № 1. Вступ.
Усна народна творчість. Давня українська література
Нова українська література: І. Котляревський, Г. Квітка-Основ'яненко, література українського романтизму
19 Нова українська
література. Суспільно-історичні обставини наприкінці XVIII ст. Життя і
творчість І. Котляревського
20 І.Котляревський.
«Енеїда». Історія створення. Національний колорит. Проблеми і мотиви твору.
Характеристика героїв, що уособлюють самодержавство, панів, чиновників,
духовенство
21 Розвиток зв’язного мовлення 2 (у). І.
Котляревський. «Енеїда». Образи Енея, троянців
22 І. Котляревський.
«Наталка Полтавка» — перший твір нової української драматургії
23 І. Котляревський.
«Наталка Полтавка». Наталка як уособлення кращих рис української жінки.
Роль і функція пісень у драмі.
24 Г.Квітка-Основ'яненко.
Батько української прози. «Маруся» — перша українська повість нової
української літератури
25 Г. Квітка-Основ'яненко.
«Конотопська відьма». Картини життя українського суспільства за часів
Великої Руїни
26 Г. Квітка-Основ'яненко. «Конотопська відьма». Іронія і сатира в повісті
27 Г.
Квітка-Основ'яненко. «Конотопська відьма». Поєднання реалізму і фантастики
28 Контрольний твір-роздум
29 Позакласне читання. Б. Грінченко. «Сонячний промінь»
30 Література
українського романтизму. П. Гулак-Артемовський «Рибалка», Є.Гребінка «Українська
мелодія», М. Костомаров «Соловейко»
31 Література
українського романтизму. В. Забіла «Соловей», М. Петренко «Небо». М.Шашкевич
— зачинатель нової української літератури на західних землях. «Веснівка»
32 Контрольна тестова робота з теми № 2. Нова українська
література: І.Котляревський, Г.Квітка-Основ'яненко, література
українського романтизму
ІІ СЕМЕСТР
Нова
українська література. М. Гоголь, Т. Шевченко
33 М. Гоголь.
Літературна діяльність. Романтична умовність оповідання «Вечір проти Івана Купала»
34 М. Гоголь. «Вечір
проти Івана Купала». Зв'язок з «нечистою силою» як метафора злодіяння
35 Т. Шевченко.
Геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. Вісь
неперервності історичного часу («До снов'яненка», «На вічну пам'ять Котляревському»,
«Думка» («Нащо мені чорні брови...»)
36 Т. Шевченко.
«Причинна», «Лілея». Умовність у баладах, тривога за жіночу долю
37 Шевченко.
«Гайдамаки». Складність історичної долі українського народу. Повсталий народ як
герой поеми
38 Т. Шевченко.
«Гайдамаки». Характеристика героїв твору
39 Національна
проблематика у творчості Т. Шевченка періоду «Трьох літ». «Кавказ»
40 Т. Шевченко
«Великий льох». Історичне минуле у творі
41 Розвиток зв’язного
мовлення 3(у). Характеристика образів твору Т. Шевченка
«Великий льох».
42 Т. Шевченко
«Чигрине, Чигрине», «Стоїть в селі Суботові...»
43 Т. Шевченко «Сон»
(«У всякого своя доля»). Сатиричний пафос поеми, його спрямування
44 Т. Шевченко «І мертвим, і живим, і ненародженим...». Критичний погляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього
45 Тема жіночої долі
у творчості Т. Шевченка. «Катерина» Контрольний
домашній твір
46 Т. Шевченко
«Наймичка», «На панщині пшеницю жала»
47 Т. Шевченко
«Марія», «У нашім раї на землі»
48 Т. Шевченко «Садок
вишневий коло хати...», «Доля», «Росли укупочці, зросли...»
49 Т. Шевченко і
Біблія. «Ісаія. Глава 35». Цикл «Давидові псалми»
50 Підсумковий урок.
Світова велич Т. Шевченка
51 Контрольний твір-роздум (за поезіями Т.
Шевченка)
Нова
українська література. П. Куліш, Марко Вовчок
52 П. Куліш —
письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач.
«До рідного народу»
53 П. Куліш. Кредо
митця, його романтична лірика («Троє схотінок», «Заворожена криниця»)
54 П. Куліш «Чорна
рада» — перший український історичний роман
55 П. Куліш «Чорна
рада». Показ протистояння сил державотворення і руїнництва
56 Розвиток зв’язного
мовлення 4 (п). П. Куліш «Чорна рада». Характеристика образів твору
57 Марко Вовчок. Життя і творчість. «Максим Тримач». Романтичність твору, особливості його сюжету, характеротворення
58 Марко Вовчок «Максим Тримач». Почуття відповідальності та вини як уселюдське почуття
59 Контрольна тестова робота з теми № 3. («Нова українська
література: М.Гоголь, Т.Шевченко, П. Куліш, Марко Вовчок»)
З літератури XX ст.
60 Вступ. Бесіда.
Література XX ст. — мистецтво оновлених традицій і сміливого новаторства
61 І. Багряний —
один із найталановитіших із когорти письменників-емігрантів. «Тигролови»
— авантюрно-пригодницький роман
62 І. Багряний
«Тигролови». Гуманістична ідея перемоги добра над злом
63 І. Багряний
«Тигролови». Сильний тип української людини — головний герой письменника
64 Візуальна (зорова)
поезія сьогодні (М. Мірошниченко, В. Женченко, М.
Сарма-Соколовський, А.Мойсієнко)
65 В. Герасим'юк.
Сповідь душі у віршах сучасного поета («Чоловічий танець», «Перший
сніг», «Жива ватра»)
66 І. Липа. Життєва
біографія. «У невідому путь»
67 Позакласне читання. І. Липа.
«Мати»
68 Контрольна тестова робота з теми № 4. «З літератури XX ст.»
69 Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й найбільше запам'яталися