Вступ
1. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання та впливу.
Повторення та узагальнення
вивченого. Пунктуація
1. Словосполучення, члени речення (в тому
числі однорідні), звертання, вставні слова.
Культура
мовлення. Додержання
правильної інтонації у реченнях з однорідними членами, звертаннями, вставними
словами.
2. Просте і складне речення. Пряма мова й
діалог.
Культура
мовлення. Додержання
правильної інтонації в реченнях з прямою мовою й в діалогах.
Розвиток
зв’язного мовлення №1. Повторення
відомостей про мовлення, текст, стилі й типи мовлення. Різновиди аудіювання:
ознайомлювальне, вивчальне, критичне. Вивчальне читання (практичне).
1. Словосполучення і речення.
Культура
мовлення. Практичне
засвоєння словосполучення, у яких допускаються помилки у формі залежного слова.
2. Словосполучення. Будова й види
словосполучення за способами вираження головного слова.
3. Речення. Види речень за метою
висловлювання. Окличні речення (повторення). Розділові знаки в кінці речення.
Культура
мовлення. Інтонація
спонукальних і окличних речень
4. Речення прості й складні (повторення),
двоскладні й односкладні. Порядок слів у реченні. Логічний наголос. Граматична
помилка та її умовне позначення (практичне).
Культура
мовлення. Зворотний
порядок слів як засіб виразності мовлення.
Розвиток
зв’язного мовлення №2.
Усний стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в
художньому стилі (за складеним планом).
Розвиток
зв’язного мовлення №3. Письмовий
стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому
стилі.
5. Тематична
контрольна робота №1. Тестування.
1. Головні і другорядні члени речення.
Підмет і присудок.
2. Способи вираження підмета.
Розвиток
зв’язного мовлення №4. Усний
стислий переказ тексту публіцистичного стилю (у тому числі на основі
прослуханих радіо- і телепередач).
3. Простий і складений присудок (іменний і дієслівний).
Культура
мовлення. Правильне
вживання форм присудка при підметі, вираженому словосполученням або скороченим
словом).
4. Тире між підметом і присудком.
5. Означення, додаток і обставина як
другорядні члени речення (повторення).
Розвиток
зв’язного мовлення №5. Усний
твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і
вражень у художньому стилі (за складеним планом).
Розвиток
зв’язного мовлення №6. Письмовий
твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і
вражень у художньому стилі.
6. Прикладка як різновид означення.
7. Написання непоширених прикладок через
дефіс; прикладки, що беруться в лапки.
8. Види обставин (за значенням).
Культура
мовлення. Обставини часу,
місця як засіб зв’язку речень у розповідних текстах; їх синоніміка.
9. Порівняльний зворот. Виділення
порівняльних зворотів комами.
Культура
мовлення. Стилістична
роль означень та порівняльних зворотів у художньому мовленні.
10. Тематична
контрольна робота №2. Тестування.
Розвиток
зв’язного мовлення №7. Письмовий
контрольний твір-роздум на морально-етичну чи суспільну теми в публіцистичному
стилі.
1. Односкладні прості речення з головним
членом у формі присудка (означено-особові, узагальнено-особові,
неозначено-особові).
2. Односкладні прості речення з головним
членом у формі присудка (безособові).
3. Односкладні прості речення з головним
членом у формі підмета (називні).
Культура
мовлення. Уживання в
описах називних речень для позначення часу і місця.
Розвиток
зв’язного мовлення №7-8. Письмовий контрольний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням.
4. Односкладні речення як частини
складного речення.
Культура
мовлення. Речення
двоскладні й односкладні різних видів як синтаксичні синоніми.
5. Контрольний
диктант за І семестр.
6. Аналіз контрольних робіт.
5. Повні й неповні речення.
Культура
мовлення. Використання
неповних речень у діалозі, а також у складних реченнях для уникнення
невиправданих повторень.
6. Тире в неповних реченнях.
Культура мовлення. Додержання інтонації неповних речень.
Речення з
однорідними членами
Розвиток
зв’язного мовлення №9. Усний
вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та
культури в публіцистичному стилі.
Розвиток
зв’язного мовлення №10. Письмовий
вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та
культури в публіцистичному стилі (за складеним планом).
1. Однорідні члени речення (із
сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком).
2. Речення з кількома рядами однорідних
членів.
Культура
мовлення. Синоніміка
рядів однорідних членів з різними типами зв’язку між ними.
3. Однорідні й неоднорідні означення.
4. Кома між однорідними членами речення.
5. Узагальнювальні слова в реченнях з
однорідними членами.
6. Двокрапка й тире при узагальнювальних
словах у реченнях з однорідними членами.
Культура
мовлення. Інтонація
речень з однорідними членами (у тому числі з узальнювальними словами).
Розвиток
зв’язного мовлення№11. Складання
діалогу як обміну думками, повідомлення на основі самостійно дібраних запитань
за текстом, послуханих радіо- й телепередач, що містять розповідь чи роздум
дискусійного характеру.
7. Тематична
контрольна робота №3. Тестування.
Розвиток зв’язного мовлення №12. Ділові папери. Протокол.
Речення зі звертаннями, вставними словами
(словосполученнями, реченнями)
1. Звертання непоширені й поширені.
2. Розділові знаки при звертанні.
3. Вставні слова, словосполучення,
речення.
Культура
мовлення. Використання
звертань і вставних слів для передачі ставлення до адресата.
4. Розділові знаки при вставних словах.
Культура
мовлення. Синоніміка
вставних слів і речень у тексті.
Розвиток
зв’язного мовлення №13. Усний
твір-опис пам’яток історії й культури за картиною в публіцистичному стилі.
Розвиток
зв’язного мовлення №14. Письмовий
твір-опис пам’яток історії й культури на основі особистих вражень у художньому
стилі (за складеним планом).
5. Урок-практикум ‚‚Слова, граматично не
зв’язані з членами речення’’.
Культура
мовлення. Інтонація
речень із звертаннями, вставними словами, словосполученнями, реченнями.
Розвиток зв’язного мовлення №15. Усне повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення і узагальнення матеріалу в науковому стилі.
Речення з
відокремленими членами
1. Поняття про відокремлення.
Культура
мовлення. Інтонація
речень з відокремленими членами речення.
2. Відокремлені другорядні члени речення.
Культура
мовлення. Синоніміка
простих речень з відокремленими членами і складних речень.
Розвиток
зв’язного мовлення №16. Письмовий
контрольний твір-оповідання на основі почутого (з обрамленням).
3. Відокремлені означення й прикладки.
Культура
мовлення. Інтонація та
правильна побудова речень з дієприкметниковим зворотами.
4. Розділові знаки при відокремлених
означеннях і прикладках.
5. Відокремлені обставини.
Культура
мовлення. Інтонація та
правильна побудова речень з дієприкметниковим зворотом.
6. Розділові знаки при відокремлених
обставинах.
Культура
мовлення. Дієприслівникові
звороти як засіб зв’язку речень у тексті.
Розвиток
зв’язного мовлення №17. Усний
контрольний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та
культури в художньому стилі.
Розвиток
зв’язного мовлення №18. Письмовий
контрольний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та
культури в художньому стилі.
7. Відокремлені уточнювальні члени
речення.
Культура
мовлення. Інтонація
речень з уточнювальними членами.
8. Відокремлені додатки, розділові знаки
при них.
9. Тематична
контрольна робота №4. Тестування.
Розвиток
зв’язного мовлення №19. Конспектування
як різновид стислого переказу прочитаного науково-навчального тексту; тематичні
виписки.
10. Контрольний
диктант за ІІ семестр.
11. Аналіз контрольних робіт.
12. Підсумковий урок.