№
|
Кіл. год.
|
Зміст
|
Дата
|
Т1
Діалог
|
1
|
Вступ
Значення мови в житті суспільства. Українська мова — державна мова України
|
|
|
2
|
РМ 1. Загальне уявлення про мовлення. Основні правила спілкування
|
|
Т2
|
10
3
|
Повторення вивченого в початкових класах
Частини мови; основні способи їх розпізнавання.
|
|
|
4
|
Іменник. Велика буква і лапки в іменниках
|
|
|
5
|
Прикметник. Голосні у відмінкових закінченнях прикметників
|
|
|
6
|
Числівник. Правопис числівників
|
|
|
7
|
Займенник, його основні ознаки
|
|
|
8
|
РМ 2. Тема й основна думка висловлювання. Тема й мікротема
|
|
|
9
|
РМ 3. Усна й письмова форми тексту. Простий план готового тексту. Навчальне аудіювання тексту монологічного характеру
|
|
|
10
|
Дієслово. НЕ з дієсловами. Правопис -шся, -ться у кінці дієслів
|
|
|
11
|
Правопис прислівників
|
|
|
12
|
РМ 4. Поняття про розмовний, науковий, художній, офіційно-діловий та публіцистичний стилі мовлення
|
|
|
13
|
РМ 5. Належність висловлювання до певного стилю: розмовного, наукового, художнього, публіцистичного, офіційно-ділового. Сфери використання розмовного, наукового і художнього стилів
|
|
|
14
|
Уживання прийменників і сполучників
|
|
|
15
|
Апостроф.
|
|
|
16
|
М’який знак
|
|
|
17
|
Контрольна тестова робота №1 з розділу «Повторення вивченого в початкових класах».
|
|
Т3
Усний твір
|
5
18
|
Відомості з синтаксису і пунктуації
Словосполучення. Головне й залежне слово у словосполученні
|
|
|
19
|
Словосполучення лексичні і фразеологічні. Граматична помилка та її умовне позначення. Синтаксичній розбір словосполучення
|
|
|
20
|
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом
|
|
|
21
|
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні. Окличні речення
|
|
|
22
|
Розділові знаки в кінці речень. Пунктуаційна помилка та її умовне позначення
|
|
|
23
|
РМ 6. Жанри мовлення: оповідання, відгук, замітка, лист, особливості їх побудови
|
|
|
24
|
РМ 7. Ділові папери. Лист рідним, друзям. Адреса
|
|
Т4
|
5
25
|
Другорядні члени речення
Другорядні члени речення: додаток.
|
|
|
26
|
Другорядні члени речення: означення.
|
|
|
27
|
Другорядні члени речення: означення (продовження).
|
|
|
28
|
Другорядні члени речення: обставина.
|
|
|
29
|
Другорядні члени речення: обставина (продовження)
|
|
|
30
|
Контрольна тестова робота №2 з розділу «Словосполучення. Речення. Головні і другорядні члени речення»
|
|
Т5
|
8
31
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами
|
|
|
32
|
Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами
|
|
|
33
|
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами
|
|
|
34
|
Звертання. Розділові знаки при звертанні
|
|
|
35
|
Вставні слова, виділення їх на письмі комами
|
|
|
36
|
Практична робота з тем «Речення з однорідними членами», «Звертання», «Вставні слова». Синтаксичний розбір простого речення
|
|
|
37
|
РМ 8. Відповідь на уроках української мови (за даним планом або таблицею) в науковому стилі. Відгук про висловлювання товариша
|
|
|
38
|
Складні речення із безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного речення
|
|
|
39
|
Складні речення, розділові знаки в них (продовження). Синтаксичний розбір складного речення
|
|
|
40
|
Контрольна тестова робота №3 з розділу «Речення з однорідними членами», «Звертання», «Вставні слова», «Складне речення»
|
|
|
41
|
Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру
|
|
Т6
|
5
42
|
Пряма мова.
Розділові знаки при прямій мові
|
|
|
43
|
Розділові знаки при прямій мові
|
|
|
44
|
Діалог. Тире при діалозі
|
|
|
45
|
Пряма мова й діалог. Система творчих вправ
|
|
|
46
|
Контрольний диктант
|
|
|
47
|
Аналіз контрольного диктанту
|
|
|
48
|
РМ 9. Діалог, його розігрування відповідно до запропонованої ситуації спілкування
|
|
|
49
|
РМ 10. Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису тварини
|
|
|
50
|
Узагальнення і систематизація з розділу «Відомості з синтаксису і пунктуації». Самостійна робота
|
|
|
51
|
Контрольна тестова робота №4 з розділу «Відомості з синтаксису і пунктуації» Контрольне читання мовчки тексту художнього стилю
|
|
Т7
|
13
52
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
Звуки мовлення. Голосні та приголосні звуки
|
|
|
53
|
Приголосні тверді та м’які, дзвінкі та глухі.
|
|
|
54
|
Приголосні тверді та м’які, дзвінкі та глухі.
|
|
|
55
|
Вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г
|
|
|
56
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт
|
|
ІІ семестр
|
57
|
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї
|
|
|
58
|
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї (продовження)
|
|
|
59
|
Орфограма (практично). Умовне позначення орфографічних помилок
|
|
|
60
|
РМ 11. Усний твір-опис тварини в художньому стилі
|
|
|
61
|
РМ 12. Письмовий твір-опис тварини в художньому стилі
|
|
|
62
|
Склад. Наголос.
|
|
|
63
|
Основні правила переносу
|
|
|
64
|
Поняття про орфографічний словник. Робота з ним
|
|
|
65
|
РМ 13. Ознайомлення з вимогами до мовлення. Помилки у змісті й побудові висловлювання
|
|
|
66
|
Вимова голосних звуків і позначення їх на письмі. Ненаголошені голосні е, и, о в коренях слів. Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом
|
|
|
67
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»
|
|
|
68
|
Контрольна тестова робота №5 з розділу «Фонетика. Графіка. Орфографія. Орфоепія».
|
|
Т8
Усний твір
|
14
69
|
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. Спрощення в групах приголосних
|
|
|
70
|
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. Спрощення в групах приголосних (продовження)
|
|
|
71
|
РМ 14. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму
|
|
|
72
|
РМ 15. Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму
|
|
|
73
|
Чергування [о]-[а], [е]-[і], [е]-[и]
|
|
|
74
|
Чергування [о]-[а], [е]-[і], [е]-[и] в дієслівних коренях
|
|
|
75
|
Чергування [о], [е] з [і]
|
|
|
76
|
[и], [і] після [ж], [ч], [ш] та [г], [к], [х] у коренях слів
|
|
|
77
|
[е], [о] після [ж], [ч], [ш]
|
|
|
78
|
Чергування приголосних у коренях дієслів
|
|
|
79
|
РМ 16. Замітка в газету (із шкільного життя) інформаційного характеру (ознайомлення з її характером і змістом)
|
|
|
80
|
РМ 17. Написання замітки в газету (зі шкільного життя) інформаційного характеру
|
|
|
81
|
Основні випадки чергування у-в, і-й
|
|
|
82
|
РМ 18. Усний твір-опис за картиною М. Мурашка «Вид на Дніпро»
|
|
|
83
|
Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з поєднанням різних типів мовлення
|
|
|
84
|
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Сполучення ьо, йо
|
|
|
85
|
Правила вживання апострофа
|
|
|
86
|
Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних та збігу однакових приголосних звуків
|
|
|
87
|
Написання слів іншомовного походження: и, і у словах іншомовного походження; правопис м’якого знака й апострофа; подвоєння букв
|
|
|
88
|
РМ 19. Словник іншомовних слів. Робота з ним
|
|
|
89
|
Контрольна тестова робота №6 з розділу «Фонетика. Графіка. Орфографія. Орфоепія»
|
|
Т9
|
8
90
|
Лексикологія
Лексикологія як наука. Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова.
|
|
|
91
|
Уживання багатозначних слів у прямому й переносному значенні
|
|
|
92
|
Пряме і переносне значення слова. Лексична помилка (практично)
|
|
|
93
|
Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова
|
|
|
94
|
Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками
|
|
|
95
|
РМ 20. Усний твір-оповідання про випадок із життя
|
|
|
96
|
РМ 21. Письмовий твір-оповідання про випадок із життя
|
|
|
97
|
Групи слів за значенням (синоніми, антоніми, омоніми)
|
|
|
98
|
Використання синонімів, антонімів, омонімів у мовленні. Ознайомлення зі словниками синонімів, антонімів
|
|
|
99
|
Походження (етимологія) слова. Етимологічний словник української мови.
|
|
|
100
|
РМ 22. Письмовий твір-опис предмета в науковому стилю
|
|
|
101
|
Контрольний твір розповідного характеру
|
|
|
102
|
Контрольна тестова робота №7 з розділу «Лексикологія. Фразеологія». Контрольне аудіювання
|
|
Т10
Читання вголос
|
9
103
|
Будова слова. Орфографія
Значущі частини слова.
|
|
|
104
|
Основа слова і закінчення
|
|
|
105
|
Корінь як значуща частина слова
|
|
|
106
|
РМ 23. Твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі
|
|
|
107
|
Корінь слова. Спільнокореневі слова
|
|
|
108
|
Незмінні й змінні слова.
|
|
|
109
|
Префікс як значуща частина слова
|
|
|
110
|
Вимова і правопис префіксів пре-, при-, прі-
|
|
|
111
|
Вимова й написання префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-
|
|
|
112
|
Контрольний диктант
|
|
|
113
|
Аналіз контрольного диктанту
|
|
|
114
|
РМ 24. Твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі
|
|
|
115
|
Cуфікс як значуща частина слова
|
|
|
116
|
Узагальнення і систематизація з розділу «Будова слова. Орфографія». Розбір слова за будовою
|
|
|
117
|
Контрольна тестова робота №8 з розділу «Будова слова. Орфографія».
|
|
Т11
|
6
118
|
Повторення й узагальнення в кінці року
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Синтаксис. Пунктуація»
|
|
|
119
|
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Фонетика і графіка. Орфоепія й орфографія»
|
|
|
120
|
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Лексикологія»
|
|
|
121
|
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Будова слова й орфографія»
|
|
|
122
|
Підсумковий урок
|
|